Az első "áldozat" Chiara Ferragni olasz blogger. The Blonde Salad nevű blogját 2009-ben indította. Mostanra havonta hatmillió ember olvassa, Instagramon 5,7 millió ember követi mindennapjait. Blogjából befutó profitja meghaladja az évi tízmillió dollárt, a Harvard üzleti karán pedig tananyag a karriere, tehát méltán nevezhetjük a divat koronázatlan királynőjének.
1987-ben született Észak- Olaszországban, és ahogy fent is olvashattátok 2009-ben indította blogját. Kezdetben hasonlóan a többi divatbloghoz, naponta outfit fotókat tett fel oldalára. Eközben Bocconi Egyetemen jogot tanult. 2011-ben megkapta a Teen Vogue Blogger of the Moment elnevezésű díját, és ez indította el a világsiker felé. 2010-ben még állójegye volt Roberto Cavallihoz, ma a Chanel-bemutató egyik legelőkelőbb vendége. Az összes sikere közül azonban mégis arra a legbüszkébb, hogy húsz embert tud foglalkoztatni egy olyan vállalkozás által, ami száz százalékig a saját szenvedélyén - a divaton - alapul – ugyanis ma már ennyien dolgoznak neki, a szövegíróktól kezdve a marketingeseken át egészen a stylistokig.
Eközben persze sorra döntögeti a divatvilág határait: 2015-ben ő lett az első blogger, aki szerepelt a Vogue címlapján, valamint felkerült a Forbes 30 alatti sikeres emberek listájára. Jelenleg pedig a Harvardon is tananyag az az üzletpolitika, amivel 2014-től kezdve pénzzé tette blogját. Csapatával blogja hírnevét meglovagolva egy saját cipőkollekciót dobtak piacra (ami azóta már táskákkal és telefontokokkal bővült). Chiara jelenleg a Pantene arca, azonban együttműködött már a Dior, Louis Vuitton, Chanel, Tommy Hilfiger és Max Mara márkákkal is. 2014-ben Steve Madden cipőtervezővel egy 9 darabból álló kollekciót dobtak piacra.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése